Glad lucia!

Visste ni att Lucia som vi firar det är en svensk tradition? Som började någonstans i västsverige vid 1900-talets början och spred sig sen över hela Sverige. Sen apade delar av Finland, Danmark och Norge efter, hehe. Även i svenskättade delar av USA firar man Lucia.
Så nu vet ni det!



(själva helgonet Lucia föddes på Scicilien och har inget med den svenska traditionen att göra eg.)


Själv firade jag Lucia genom att lussa hela natten för våra "gamlisar" på jobbet (Marie lärde mig sjunga Natten går tunga fjät - vilken helunderlig text den sången har!) och sen kl 07.30 var det kidsens tur.
Ok det lät kanke inte så fint och själva scennärvaron kan man ju ha en del åsikter om men dom var UNDERBARA små tomtar!

Men min lilla mini ville sitta hos mig♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0