Det är skillnad på olika

Stackars lilla Douglas.
Han försöker bli blöjfri men motarbetas hemma. Han springer till pottan lite då och då, tar av sig blöjan och kissar men mamman hinner inte med (läs: är för lat för att ta tag i det)
Plutten då.
Tänk hur det var med Wilmer. Allt var annorlunda med första barnet och jag hade sån enorm prestationsångest vad gällde honom oxå.
Med nr 2 - not so much.

(obs läs med ironi - as usual)

Nr 1:                                                                   Nr 2:
"Amningen funkar inte! *gråter*"                                 "Amningen funkar inte *jej,
                                                                                  fram med flaskan*"

"Åh han KRYPER! Redan!"                                            "Åhnej han kryper. REDAN!"

"Nu blir det hemmagjord barnmat!"                              "Vart är rabattkupongerna
                                                                                  för Semper?"

"Kolla! Han går vid 9 månader!"                                   " FAN! Han går vid 9 månader"

"Nu är det dags att sluta med välling"                           " Ät mer välling så du sover
                                                                                   på nätterna"

"Jag vill vara hemma MINST 2 år med honom"              " Kan det bli dags för
                                                                                   dagis snart?"

"Han pratar inte så bra - PANIK"                                    "Han pratar inte så bra - NAJS!"

"Nu ska vi öva på att gå på pottan vid 2 år"                   "Oj, vill han gå på pottan?
                                                                                   Han är ju bara 3"

"Ingen napp på dagarna och vid 2,5 får tomten dom"     "Vart är nappen? Tandläkaren har
                                                                                   satt gränsen vid 4år ju!" 

"Bara godis på lördagar!"                                             "Han skriker - vart är godiset!?"




Älskade underbara goungar! Som trots allt olika är så lika ♥




Kommentarer
Postat av: LindaPinda

hihihi...tur att inte jag fick en till då ;o)...

2011-12-12 @ 22:57:47
Postat av: Ingela / Smarties

Vi hade det underbart i Stockholm, bodde på ett litet mysigt hotell, Spamalot var underbart roligt, och sen såg vi norska filmen "Ligg med mig" också, och fick skratta ännu mer. En jättelyckad helg :D

2011-12-13 @ 07:24:59
URL: http://www.busbebis.se
Postat av: Jessica

Kan jag mer än säga att jag känner igen mig alltför väl? ;-)

2011-12-13 @ 08:54:27
URL: http://jessica.skough.com
Postat av: Hanna

mitt i prick Anneli;-D

2011-12-13 @ 09:35:31
Postat av: Jennifer

Älskade du! Du kan inte ha mer rätt ;)

2011-12-13 @ 20:49:26
URL: http://purplereyn.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0