Men guud vad jag gnäller!

Det ska jag sluta med nu!
Jag älskar ju faktiskt dom där skitongarna även fast man inte kan tro det ibland
Och när jag och Wilmer har bråkat så är jag alltid noga med att vi blir sams och pratar om varför vi blev arga *duktig mamma*

För det är ju nåt som kommer ut där på förlossningen, någonstans mellan slemmig bebis och äcklig moderkaka (Sarah - MKK! )
Nåt som växer snabbare än bebisen och som stannar livet ut (antar jag iaf). Som kan lägga sig som ett svart skynke över föräldraskapet och skapa mer bekymmer än en tonåring. Som gör att man nästan får ångest så fort man bråkar lite på kidsen.
Som förstör mer än det gör nytta - obviously.

Det Dåliga Samvetet
 (Nu vet jag inte riktigt varför Det Dåliga Samvetet gestaltas av Liemannen men det kändes rätt, hehe)


Ni föräldrar där ute hajjar direkt. Det TÄR på en ibland, suger glädjen ur mammarollen.
Den där "jag-borde-vara-en-supermamma-och-hinna-vara-bullmammasomhämtarbarnentidigtpådagisochhinnerskjutsa(OCHSTANNA)påallaefterdagisaktiviteter-porrigfru-städerska-ekonom-sjuksköterska-kockmedfantastiskarecept-jadajada-och-fixa-en-jävla-bra-kärriär-också-för-det-gör-ALLA-ANDRA-MAMMOR-känslan.
Ni vet...

Vi borde känna att vi duger men gör nån kvinna det eg?

Räcker det inte med känslan som kommer när barnen slänger sig om halsen på en och säger att dom älskar en?
Som faktiskt visar att vi duger.


Jo men det gör det, det jag bestämmer jag nu - punkt!



♥Underbara älskade rumpnissar♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha ja antagligen;)



Förstår vad du menar, svårt att räcka till och känna att man duger alla gånger. Speciellt när alla andra verkar vara supermorsor som gör allt utan att klaga och aldrig tappar humöret.



kraaam!

2011-11-11 @ 07:54:42
URL: http://viktigamammabloggen.blogspot.com/
Postat av: Helena Lindmark

Tänkvärt inlägg!! Känner igen mig massor och vet att vi är måååånga flera som gör detsamma!

Men du - nu tar vi och duger, precis som vi är, och så tar vi helg med den känslan =)



Stor kram till dig!

Helena

2011-11-11 @ 08:31:52
Postat av: *Anneli*

Kloka tjejer som läser min blogg! <3

2011-11-11 @ 13:47:43
URL: http://lostandfoundagain.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

MKK.. blääääää!



Seriöst!?

hur många fjärilar kan bo i ens mage innan man måste ringa anticimex? :P



PUSS

2011-11-11 @ 15:17:18
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: *Anneli*

Sarah - Du ska ha många många!!!

2011-11-11 @ 15:31:57
URL: http://lostandfoundagain.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men allvarligt talat - klart som f*n att det räcker!! Jag kan då ärligt talat säga att jag är definitivt ingen "supermorsa" och jag känner inte en enda heller. ;-)

2011-11-12 @ 18:51:30
URL: http://jessica.skough.com
Postat av: *Anneli*

Men precis, det är ju det som är grejen!

Det Dåliga (omotiverade) Samvetet

2011-11-12 @ 19:15:07
URL: http://lostandfoundagain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0