Så kom då frågan

Om morfar.
Vi drog alla tunga frågor vid middagen idag tror jag. Det märks att Wilmer blir äldre och funderar mer.

"Vart är morfar?"
"Vart bor han?"
"Vad heter han?"
"Varför kommer aldrig han hit?"
"Varför åker aldrig vi dit?"
"Jag vill träffa honom!"

Tja... Hur svarar man ärligt på sånt?

Jo, du Wilmer. Han är i Dalarna någonstans, han har visst missat att meddela oss vart han bor och med vem. Han heter Kjell och har valt bort oss och vi kommer ALDRIG åka hem till honom för han är en alkoholist och en idiot och jag vill inte att ni ska få uppleva det jag är uppväxt med.

Nä, det duger ju inte. Man får svara lite luddigt så ärligt man kan, konstatera att vi har en perfekt substitutmorfar i Lars-Åke och sen bara glida vidare till nästa tunga ämne.

När ska Ouzo dö.

Ja tydligen var det nästa ämne för kvällen. Hur, var, när och varför.

Tur i oturen så är ju barn enkla och raka i sina frågor och funderingar och jag försöker som sagt svara så ärligt jag bara kan.
Jag tror han blev nöjd för han konstaterade tillslut att vi skulle begrava Ouzo på tomten när den tiden var kommen och sen åka och köpa en ny hund. 




 




Mini-Wilmer och Ouzo
5 1/2 års vänskap


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Men isch... tårar

Och så sitter vi och pratar om hur morfar finns bland stjärnorna och molnen och hur mycket vi saknar honom...

2011-12-10 @ 20:49:22
URL: http://purplereyn.tumblr.com
Postat av: *Anneli*

Det är tur att alla har det olika! puss

2011-12-11 @ 08:39:32
URL: http://lostandfoundagain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0