Det här med att lära sina barn ett andra språk...

Ja, det har jag lyckats med.
Iaf med Douglas. Wilmer var inte lika mottaglig när han var liten och nu förstår han bättre.


Senario 1.
Vi äter frukost och jag ska hälla upp juice till Douglas. Självklart lyckas jag välta glaset och svär väl ur mig nåt i stil med: Men va fan då.
Från ingenstans och helt korrekt placerat av ordet säger Douglas: -Helvete också!

Senario 2.
Katten råmar omkring härinne och driver mig till vansinne så jag jagar efter henne för att ge henne lite frisk luft. Både genom andning och genom flygtur.
Douglas följer jakten med spänning och ropar tillslut frustrerat (också här helt korrekt placerat): -Där mamma! Där är kattväven!


Här skulle jag kunna lägga in 43 andra senarion men jag tror ni hajjar vart jag vill komma...



Det är lite beklämmande, det måste jag ju erkänna men alltså... Dom här orden finns ju i Svenska Akademins Ordlista och då ska man väl använda dom? Eller har jag fel här nu.
Ok ok, just kombinationen av ordet katt och jävel finns inte men det visar ju bara på Douglas kreativitet och ordförståelse!


The one and only, Miss Lola i sin favvo-pose
 
(Ouzo, 42kg vovve, vågar inte lägga sig i sin säng när hon ligger där. Och hon ligger där jämt. Ouzo ligger på golvet bredvid...)
Who is the master?! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0