Hysteriska dag!

Jag hinner nog med ett inlägg på denna magiska dag! 11 11 11!

Så vad har vi gjort den här dagen? Eller kanske jag ska skriva, vad har vi INTE gjort idag?
Håll i hatten nu, för nu blir det mycket text!


Vi är ju nere hos min mamma och Lars-Åke och min mamma är av den rastlösa typen. Det ska ske saker hela tiden helst.
Så vi började dagen med att åka tåg in till Stockholms city, för det tyckte mormodern var en passande sysselsättning för Tudor och Duracell och deras stackars trötta mamma (Douglas tyckte nämligen att denna magiska dag skulle börja redan vid 05), hehe.

Roslagsbanan+tunnelbana+promenad på Drottninggatan till Hötorget var planen.
Och HEY, när vi ändå har fullt sjå med att hålla reda på sagda batterier bland 3 miljoner främlingar, så kan vi ju ta och smita in till Buttericks, "för det gillar ju alla barn".
Jodå, mina gillade det med. Speciellt att pilla och ta på ALLT där inne. Besöket blev kortlivat som ni förstår.
Sen titta lite på Hötorget, fika på McD och sen göra ovan nämnda tur fast baklänges.
Minus Buttericks-besöket - tack och lov!

Hem till förorten för att äta luncha och slappa... Nej just det, sånt sysslar vi inte med. Efter lunchen (och en supersnabb dusch för mig) åkte vi hem till mellansyrran för att kolla på kattungen som inte är nån kattunge längre.
Också kortlivat besök pga många prydnadsgrejer och sur katt som tydligen inte vill bli buren i huvudet.

Hem till mormodern igen.

Slappa nu? Nä, nu kom Lars-Åkes barn med familj, vilket betyder att mina barn känns... ja ska vi säga mer livfulla än vanligt? Speciellt som dom andra barnen är väluppfostrade tysta typer som äter med kniv och gaffel och säger tack så mycket och får jag gå från bordet nu...

Men nu då? Jo, NU fick jag slappa. Kidsen fick mysa med mormodern och Lars-Åke och jag tog en tur till Norrtälje för att hänga med bästa Malin och Jörg!
Åh va jag hade mysigt. Vi lagade mat med anor från högstadiet och satt i deras superfina och alldeles nya kök i flera timmar (dom har inga andra rum klara än så vi hade eg inga alternativ, haha. Eller nu ljög jag för badrummet nere är klart så man kunde bajsa, det är en fördel efter mat med vitkål i...)

Men pju vilket långt inlägg. Men så var det en lång dag också!
I morgon vankas det roliga saker för kidsen iaf.
Nu ska jag försöka sova lite och sluta fundera på hur Sarah har det där hemma i Gävle....

God natt





Kommentarer
Postat av: Malin

Tack själv för en mysig kväll. Hoppas vi ses snart igen / Kram

2011-11-12 @ 14:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0